Soms zijn er van die momenten die je wilt snijden, inpakken en meenemen. Net zoals kaas. Alleen had Rotterdam nog geen eigen kaas. Daar moest verandering in komen, vond een groepje Rotterdamse zakenmannen. De naam van de echte Rotterdamse kaas? Dat werd De Rotterdamsche Oude. Het beeldmerk werd ontworpen in de kleuren en kenmerken van Rotterdam. Dit zie je terug in de visuele tijdlijn.

De heerlijke invloed van tijd
Tijd heeft een bijzonder effect op oude kaas. Tijd zorgt ervoor dat De Rotterdamsche Oude kaas zijn werk kan doen. Belangrijk is dat kaas de tijd heeft om in ideale omstandigheden te rijpen. Alleen dan krijgt De Rotterdamsche Oude de heerlijke aroma’s, uitgesproken smaken en het unieke karakter. En dat proef je.
Werelds, robuust, direct en intens – dát zijn de merkwaarden van De Rotterdamsche Oude. Werelds, omdat we overal op de wereld te vinden zijn en ons openstellen voor andere culturen. Robuust, omdat De Rotterdamsche Oude zich thuis voelt in of rondom de onverzettelijke, ruwe en robuuste Rotterdamse haven. Direct, omdat we recht door zee, helder en duidelijk zijn. Intens, omdat we houden van genietmomenten en een uitgesproken en echte De Rotterdamsche Oude smaak.
Wij willen de wereld kennis laten maken met onze unieke De Rotterdamsche Oude kazen. Want dan kun je echt intens genieten. We willen zoveel mogelijk mensen bijzonder laten genieten van De Rotterdamsche Oude robuuste en stoere kaas. We zetten ons elke dag in om jou dat bijzondere te laten ervaren.
Het genootschap is opgericht om de Rotterdamse eetcultuur en de receptuur en het vakmanschap van de kaas te bewaken. Daarnaast worden de lekkerste kazen geproefd, gekeurd en bestudeerd. Alle culinaire skills op het gebied van kazen worden je bijgebracht door echte kenners. Het genootschap bestaat uit echte kenners van De Rotterdamsche Oude, mensen met een Rotterdams hart en natuurlijk kaasfans.